AMSTERDAM, April 09, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Met 25 miljoen uitgeschonken Heineken ®-biertjes per dag in 192 landen, elke dag opnieuw*, wordt er ware wetenschap toegepast die de perfecte evenwichtige smaak en verfrissing moet behouden. Van 100% natuurlijke ingrediënten, Heineken ®'s beroemde A-gist en horizontale fermentatietanks - en nu een 'bierwaterpas' - een 'zeer wetenschappelijk', met Heineken ® gevulde waterpas om zeker te zijn dat bars en tafels over de hele wereld perfect vlak zijn om de perfecte presentatie van het biertje te garanderen!
De speelse ‘bierwaterpas’ wordt voorgesteld tijdens de wereldwijde campagne en tv-spot 'De eerste ahhh!' die Heineken vandaag lanceert. De campagne geeft het iconische en verfrissende gevoel van de 'eerste slok' weer dat je krijgt van een frisse, uniek uitgebalanceerde Heineken ® wanneer je dag erop zit en je avond kan beginnen - waar ter wereld je ook bent.
Nabil Nasser, Global Head, merk Heineken ® legt uit: “Als merk dat geworteld is in een brouwtraditie van meer dan 150 jaar, is onze perfect evenwichtige, verfrissende smaak over de hele wereld bekend geworden als een geweldig bier om samen met vrienden te drinken. 'De eerste ahhh!' geeft het gevoel weer aan het einde van de dag wanneer je met een groep vrienden een biertje gaat drinken. Met deze gigantische (bier-)waterpas willen we onze kwalificaties ook een ludiek tintje gevenom onze toewijding en vakmanschap op een ware Heineken ®-manier te benadrukken. We kijken ernaar uit om dat unieke 'eerste ahhh!'-gevoel te bottelen en te delen met de wereld.”
Al meer dan 150 jaar levert Heineken ® zijn consistente en perfect evenwichtige smaak aan de wereld dankzij zijn unieke recept. Heb je je ooit afgevraagd hoe je het perfecte biertje uitschenkt? Heineken ®-meesterbrouwer Willem van Waesberghe raadt aan om op de volgende zes signalen te letten:
Willem van Waesberghe, meesterbrouwer bij Heineken ® vertelt: “De verfrissing en de uniek uitgebalanceerde smaak die een Heineken ® altijd biedt worden gemakkelijk als vanzelfsprekend beschouwd - of het nu om Original, Silver of 0.0 gaat - omdat deze zo consistent zijn waar ter wereld je er ook van geniet. Toch zit er ware wetenschap achter elke slok, gebaseerd op onze vijfsterren brouwprincipes, waaronder Heineken ®'s beroemde A-gist, kwalitatieve pure mout, 100% natuurlijke ingrediënten, een horizontale brouwmethode en onze erkende Sterbrouwers, een titel die je pas na 10 jaar kan behalen - om jou het ‘eerste ahhh!’-gevoel te geven.”
Heineken ® werkte samen met de gerenommeerde Britse chef-kok Lee Tiernan van het Londense ‘F.K.A. Black Axe Mangal’, expert op het gebied van smaak en aroma, om te laten zien hoe zijn vijfsterren premium brouwkwalificaties een consistent 'startsein' geven voor etentjes die beginnen met dit heerlijke drankje.
Chef-kok en restaurateur Lee Tiernan vertelt: “Zodra mensen binnenstappen in FKABAM, verwachten ze niet alleen een ervaring om de avond te starten maar ook iets dat ze de rest van de avond niet meer vergeten. Het uiteindelijke doel van een gerecht combineren met bier is dat je in combinatie een meer gebalanceerde smaak krijgt dan allebei afzonderlijk. Daarom is Heineken ® de perfecte begeleider van de meeste gerechten - een gematigde body, lichte, fruitige smaak met een aanhoudende fruitige en evenwichtige bittere afdronk die past bij een brede waaier aan smaken. Mijn favoriete ingrediënten om van te genieten samen met een Heineken ® zijn onder andere vette lamsschenkels, pittige worstjes en de umamismaak van gefermenteerde garnalen.”
Bezoek de thuisbasis van Heineken ® in Amsterdam en beleef de Heineken® Experience waarin je de vijf belangrijkste brouwprincipes en het erfgoed van Heineken ® ontdekt.
Redactionele informatie:
Hoge resolutie-afbeeldingen van de campagne vind je hier
Neem voor meer informatie contact op met: HNKBrand@Edelman.com
*Bron: https://www.heineken.com/global/en/our-story
Over HEINEKEN:
HEINEKEN is de meest internationale brouwerij ter wereld. Het is de grootste ontwikkelaar en verkoper van premium bier- en cidermerken. Onder het merk Heineken ® heeft de Groep een portfolio van meer dan 300 internationale, regionale, lokale en speciale bieren en ciders. We leggen ons toe op innovatie, langetermijninvesteringen in merken, gedisciplineerde verkoopuitvoering en gericht kostenbeheer. Via “Brouwen aan een betere wereld” zit duurzaamheid verankerd in ons bedrijfsvoering.
HEINEKEN heeft een evenwichtige geografische voetafdruk met toonaangevende posities in zowel ontwikkelde als ontwikkelingsmarkten. We hebben meer dan 85.000 medewerkers in dienst en bedienen brouwerijen, mouterijen, ciderfabrieken en andere productiefaciliteiten in meer dan 70 landen. Aandelen van Heineken N.V. en Heineken Holding N.V. worden verhandeld op de Euronext in Amsterdam. De koersen van de gewone aandelen zijn te vinden op Bloomberg onder de symbolen HEIA NA en HEIO NA en op Reuters onder HEIN.AS en HEIO.AS. HEINEKEN heeft twee gesponsorde American Depositary Receipt (ADR)-programma's van niveau 1: Heineken N.V. (OTCQX: HEINY) en Heineken Holding N.V. (OTCQX: HKHHY).
De meest recente informatie is beschikbaar op de website van HEINEKEN: www.theHEINEKENcompany.com en volg ons op Twitter via @HEINEKENCorp.
Een afbeelding die bij dit persbericht hoort, is beschikbaar op https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/43e98927-4318-4289-9368-eff052d9911f/nl